Szkoła i edukacja

Jaka gra zręcznościowa dla 3 latka jest warta uwagi?

W wieku 3 lat dziecko bardzo dużo rozumie i jest strasznie ciekawe świata. Natomiast zainteresowanie zabawkami rośnie tak samo szybko, jak i znika. Dlatego warto znaleźć mu takie zajęcie, które zapełni mu więcej czasu niż zaledwie kilka chwil. Jaka gra zręcznościowa dla 3 latka jest najlepsza? Poniżej znajduje się kilka interesujących propozycji. Warto się z nimi zapoznać!

„Sznurki i dziurki. Wyszywanka bez igły”

Jeśli ktoś kiedyś powiedział, że wyszywanki są nudne, to ta osoba była w dużym błędzie. Gra zręcznościowa dla 3 latka „Sznurki i dziurki. Wyszywanka bez igły” (do kupienia na https://www.eduksiegarnia.pl/zrecznosciowe-manualne) to zestaw 4 plansz oraz 8 sznurków w różnych kolorach do przeplatania. Ilustracje na płytkach przedstawiające jeża, rybę, ptaka i kaczkę są kolorowe i wyraziste. Zadaniem 3 latka jest przeplatanie sznurka w taki sposób, aby wszystkie dziurki zostały nim wypełnione. Może to zrobić przy pomocy jednego lub kilku sznurków. Gra uczy malucha kreatywności i pomaga ćwiczyć obie rączki. Co więcej, dziecko ma poczucie, że udało mu się wykonać obrazek bez ingerencji dorosłych. „Sznurki i dziurki. Wyszywanka bez igły” to świetna zabawa zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców. Może być też doskonałym sposobem na naukę zdrowej rywalizacji między rówieśnikami. Dziecko przyprowadza do domu znajomych? Super! Wystarczy rozdać po jednej planszy, włączyć stoper i rozpocząć wyścig w przeplataniu sznurków. Masa śmiechu gwarantowana!

„Weseli przyjaciele. Gra z klamerkami”

Klamerki od dziś nie tylko do wieszania prania. W zestawie znajduje się 9 różnych obrazków, którym brakuje kilku ważnych elementów. Jakich? Ryba nie ma płetw, kaktus kolców, a słoneczko promieni. Teraz dziecko musi wybrać klamerki w odpowiednim kolorze i zaczepić je na wybranym elemencie. Taka gra zręcznościowa dla 3 latka pomoże mu bliżej poznać podstawowe barwy, usprawni logiczne myślenie oraz poszerzy jego kreatywność. Wbrew pozorom klamerki nie zawsze muszą być zaczepione zgodnie z dorosłymi wyobrażeniami. Przecież muchomor może mieć niebieską nogę, a marchewka czerwoną nać, prawda? Właśnie ze względu na szeroki zakres kombinacji dziecku zabawa szybko się nie znudzi, a i z chęcią zaprosi do zabawy swoich bliskich, czy też kolegów z piaskownicy.

„Kapitan Nauka. Co za emocje”

Zaletą gier planszowych jest nie tylko to, że bawią, ale też uczą. „Kapitan Nauka. Co za emocje” tylko potwierdza to twierdzenie. W pudełku można znaleźć karty, żetony listę emocji oraz medale. Na wylosowanej karcie z emocjami znajduje się sposób, w jaki należy przekazać ją innym graczom. Być może dziecko będzie musiało zrobić odpowiednią minę, wskazać na daną osobę lub wyrazić ją głosem. W wieku 3 lat maluch nie potrafi jeszcze określić wszystkich emocji, mimo że ich doświadcza. Gra pozwala utrwalić mu wszystkie te nazwy i umożliwia posługiwanie się nimi na co dzień. Ponadto dziecko zyskuje świadomość, że o swoich uczuciach warto mówić, zamiast tłumić je w sobie. Pomogą mu też obrazki zamieszczone na kartach i żetonach. Z całą pewnością nie będzie też narzekać, kiedy na koniec rozgrywki otrzyma medal zwycięzcy.


Gry zręcznościowe dla 3 latka powinny być nieodłącznym elementem jego pokoju. Są nie tylko sposobem na spędzanie wolnego czasu, ale też szansą na prawidłowy rozwój i rozrywkę dopasowaną przez wzgląd na wiek. Dziś, kiedy dzieci coraz częściej sięgają po elektronikę i zatracają się w wirtualnym świecie, to rodzicom ciężko jest potem zachęcić je do innych zabaw. Warto o tym pamiętać i zwracać większą uwagę na to, co dziecko robi i czy rzeczywiście jest to dla niego dobre.